Τεράστια διάκριση για τον υπεύθυνο για τα θέματα διαιτησίας της Ευρωλίγκας, Κώστα Ρήγα, ο οποίος -όπως ανακοίνωσε επίσημα η FIBA- στις 19 Ιουνίου θα μπει στο Hall Of Fame μαζί με άλλες 11 σπουδαίες προσωπικότητες του παγκοσμίου μπάσκετ.
Η σχετική τελετή θα πραγματοποιηθεί στις 19 Ιουνίου στα κεντρικά γραφεία της FIBA, που εδρεύει στη Γενεύη. Στο Hall Of Fame παρέα με τον Κώστα Ρήγα θα συμπεριληφθούν επίσης και οι μπασκετμπολίστες Ντέιβιντ Ρόμπινσον (ΗΠΑ), Άντριου Γκέιζ (Αυστραλία), Ζόραν Σλάβνιτς (Σερβία), Ζαν Ζακ Κονσεϊσάο (Αγκόλα), οι μπασκετμπολίστριες Τερέζα Έντουαρντς (ΗΠΑ), Πάουλα Γκονσάλβες(Βραζιλία), οι προπονητές Τζακ Ντόνακιου (Καναδάς), Πατ Σάμιτ (ΗΠΑ),Τσέζαρε Ρουμπίνι (μετά θάνατον) και ο Ιταλός παράγοντας Άλντο Βιτάλε. Εκτός από τον Κώστα Ρήγα, στο Hall Of Fame από πλευράς διαιτησίας θα μπει και ο Βούλγαρος Βαλεντίν Λαζάροφ.
Ο Κώστας Ρήγας γεννήθηκε το 1944, έπαιξε μπάσκετ στον Αμύντα, εκπροσώπησε την Εθνική Ελλάδας σε ένα ματς και το 1977 έγινε διεθνής διαιτητής. Στην καριέρα του σφύριξε 23 τελικούς, ενώ θα γίνει ο τρίτος Έλληνας που θα δει το όνομά του Hall Of Fame, μετά τον Νίκο Γκάλη και τον πρώην διαιτητή Κώστα Δήμου.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Hall Of Fame της FIBA υφίσταται από το 2007.
Ρήγας: “μεγάλη τιμή, ούτε στα όνειρα μου”
Ο υπεύθυνος για τα θέματα διαιτησίας της Ευρωλίγκας αναφέρθηκε μέσω της “ΕΡΑ Σπορ 101,8” στη μεγάλη τιμή που θα του κάνει η FIBA, χαρακτήρισε μέντορά του τον Κώστα Δήμου, ενώ μίλησε με τα καλύτερα λόγια για τις διαιτησίες των πλέι οφ της Ευρωλίγκας, αλλά και του Φάιναλ Ροφ.
“Με τη βοήθεια του Θεού, πολεμώ 50 χρόνια σε αυτόν τον χώρο της διαιτησίας. Ούτε στα πιο τολμηρά μου όνειρα δε μπορούσα να φανταστώ τη μεγάλη τιμή όταν ξεκινούσα και διαιτήτευα στο ανοιχτό γήπεδο του Πρωτέα, με γραβάτα, κουστούμι και τη σφυρίχτρα στο στόμα, ότι σήμερα θα συγκαταλέγομαι μεταξύ των μεγαλύτερων αθλητικών προσωπικοτήτων στον παγκόσμιο χώρο και η ΦΙΜΠΑ θα μου απονέμει τις ευχαριστίες της για την προσπάθεια ανάπτυξης και προόδου του αθλήματος, στον παγκόσμιο χώρο και ειδικότερα στην πατρίδα μου. Πριν από εμένα προηγήθηκε ο Κώστας Δήμου ο οποίος ήταν ο μέντοράς μου και μου έδειξε τα πρώτα βήματα στον χώρο της διαιτησίας”, δήλωσε αρχικά ο Κώστας Ρήγας και συνέχισε:
“Εγώ από το 2007 ήμουν μεταξύ των υποψηφίων. Τότε έλεγαν ότι ήμουν νέος στην ηλικία. Νομίζω τώρα και γι αυτούς ήταν ο κατάλληλος χρόνος ώστε να απολαμβάνω σήμερα μια τιμή την οποία πρέπει να αφιερώσω στην οικογένειά μου και ειδικότερα στη γυναίκα μου η οποία μεγάλωσε ουσιαστικά μόνη της τα παιδιά μας, καθώς 15ημερα ολόκληρα απουσίαζα στο εξωτερικό για τις ανάγκες της διεθνούς διαιτησίας”.
Έτσι εξηγείται ότι ο γιο σας, ο Χρήστος, δε συνέχισε τη διαιτησία; “Θα σας πω την αλήθεια: «Ο Χρήστος, ένα ευαίσθητο παιδί, ήταν ένας εξαιρετικός διαιτητής και θα μπορούσε να γίνει και καλύτερος από εμένα, αλλά κυριάρχησαν δυο πράγματα που του έλεγαν κακεντρεχείς: το πρώτο ότι του «δε θα φτάσεις ποτέ εσύ τον πατέρα σου» και το δεύτερο ότι «παίζεις χάρη στον πατέρα σου». Αυτά δεν τα ανέχονταν και σταμάτησε πολύ νωρίς τη διαιτησία».
Προσπαθείτε να κρατήσετε όλη την Ευρώπη ευχαριστημένη, ενώ οι ελληνικές ομάδες σαρώνουν τους τίτλους: “Ακριβώς έτσι όπως το λέτε είναι, αλλά εγώ δεν θα ήθελα να κάνω απολογισμό. Πέρασα όχι δύο μεγάλες εβδομάδες, όχι μια. Γι αυτό και δικαιούμαι αυτή την ανάσταση. Αυτή τη στιγμή απολαμβάνω της εμπιστοσύνης της συντριπτικής πλειοψηφίας του 99,9% των ομάδων της Ευρωλίγκας και του Eurocup και δεν έχει εκδηλώσει κανένας, μα κανένας, σε οποιαδήποτε γενική συνέλευση, οποιαδήποτε αντίρρηση για τον τρόπο που διοικείται η διαιτησία και τον τρόπο που συμπεριφέρνονται οι διαιτητές. Νιώθω πολύ περήφανος για τους διαιτητές που έχω αυτή τη στιγμή στην λίστα, διότι 13 χρόνια υπάρχει διαρκής πρόοδος ένα καινούργιο ήθος το οποίο έχει επικρατήσεις, το οποίο είναι πρότυπο για όλο τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή οι διαιτητές της Ευρωλίγκας είναι οι καλύτεροι στον κόσμο και αυτό δεν μπορεί να το αρνηθεί κανείς”.
Στο τέλος φάνηκε ότι έπαιξαν συγκεκριμένοι διαιτητές, σαν να κλείσατε το… ροτέισον: “Δεν θα προέβαλα αντίρρηση. Όσο στενεύει ο κύκλος , είναι λογικό να επιλέγονται και οι πιο ικανοί από τους συντελεστές. Κατά κοινή ομολογία, ήταν η καλύτερη διαιτησία που υπήρξε στα πλέι οφ και στο φάιναλ φορ. Αυτά δεν τα λέω εγώ, τα λένε στον διεθνή χώρο και τα μηνύματα που έχω πάρει μετά το φάιναλ φορ. Πραγματικά ήταν τόσο επαινετικά αυτά τα μηνύματα που ένοιωσα ότι δεν είμαι ελέφαντας. Αυτό θέλω να πιστέψω, γιατί κάθε φορά γι αυτό παλεύουμε. Να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες. Βέβαια, κανένας δεν είναι προφήτης στον τόπο του. Δεν θα μπορούσα εγώ να είμαι εξαίρεση. Νιώθω, όμως, να απολαμβάνω της εμπιστοσύνης όλου του ανώνυμου κόσμου στην Ελλάδα που δεν μπορεί να εκδηλωθεί”.